Agencja pracy w Warszawie – jak z nią współpracować?

0
9

Decyzja o zatrudnieniu agencji pracy nie jest taka łatwa, jak mogłoby się wydawać. Wielu przedsiębiorców uważa, że ponoszą w ten sposób porażkę, ponieważ nie są w stanie we własnym zakresie przekonać pracowników do zatrudnienia się w ich firmach. Warto jednak oddzielić emocje i dumę od biznesu. W prowadzeniu firmy liczą się wyniki, a te najlepsze można osiągnąć tylko nawiązując współpracę z solidnymi partnerami. Trzeba natomiast pamiętać, że samo zatrudnienie agencji pracy w Warszawie nie gwarantuje jeszcze pasma sukcesów. Dowiedz się, jak skutecznie współpracować ze specjalistami od HR.

Graj w otwarte karty

Częstym błędem popełnianym przez przedsiębiorców, którzy po raz pierwszy nawiązują współpracę z agencją rekrutacyjną, jest przemilczenie wielu faktów na temat swoich biznesów czy wręcz ich koloryzowanie. Jeśli właściciel małej, dopiero raczkującej firmy będzie roztaczać przed agencją wizję prężnie działającego lidera rynku, to już na samym wstępie mamy poważny problem.

Zupełnie inne metody rekrutacji oferuje się małym firmom, które np. potrzebują tylko okresowego wzmocnienia zespołu i liczą się dla nich przede wszystkim niskie koszty zatrudnienia, a inne wielkim korporacjom, które szukają managerów wyższego szczebla czy pracowników o specjalistycznych kwalifikacjach.

Dlatego warunkiem udanej współpracy z agencją HR jest szczerość i uczciwość. Nikt z agencji nie będzie Cię oceniać. Jeśli w Twojej firmie panuje chaos organizacyjny, zarządzania zespołem jest na niskim poziomie, a dotychczasowa rekrutacja była prowadzona w sposób partyzancki, to takie fakty i tak wyjdą na jaw. Lepiej więc od razu poinformuj agencję, że musi zacząć od zera, ponieważ dzięki temu będzie w stanie opracować taką strategię pozyskiwania pracowników, która dobrze sprawdzi się w Twojej działalności.

Poszukaj agencji pracy w Warszawie, która ma doświadczenie w Twojej branży

To truizm, ale warto przypomnieć, że każda branża rządzi się swoimi prawami, ma odrębną specyfikę, a tym samym wymusza stosowanie nieco innych metod rekrutacyjnych. Podczas gdy w branży budowlanej do pozyskiwania pracowników fizycznych wystarczy przeprowadzenie standardowej rekrutacji czy sięgnięcie po pracowników sezonowych, to w bankowości inwestycyjnej znacznie lepsze efekty przynosi headhunting.

Jeśli agencja pracy w Warszawie, którą wstępnie wybrałeś, nie ma doświadczenia w Twojej branży, to istnieje ryzyko, że będzie się kierować utrwalonymi już schematami. Niemal pewne jest też, że sporo czasu zajmie jej zrozumienie specyfiki Twojego biznesu, co z kolei będzie wymagać zaangażowania po stronie samego przedsiębiorcy (a przecież po to wynajmujesz agencję, aby w ogóle nie zajmować się sprawami rekrutacyjnymi).

Podejdź poważnie do współpracy

Agencja pracy z założenia ma przejąć na siebie wszystkie obowiązki związane czy to z rekrutowaniem nowych pracowników, czy zmianą struktury zatrudnienia w firmie, czy oddelegowaniem pracowników sezonowych. Tutaj pełna zgoda. Nie należy natomiast wychodzić z założenia, że specjaliści agencji czytają w myślach klienta i rozpoczną działania bez żadnego feedbacku.

Profesjonalna agencja zawsze na początku współpracy poprosi Cię o wypełnienie krótkiego briefu, w którym przybliżysz jej swoją działalność, opiszesz problemy, które skłoniły Cię do zatrudnienia specjalistów od HR, a także przedstawisz swoje dotychczasowe doświadczenia rekrutacyjne.

Im lepiej agencja pozna Twoją firmę, tym lepsze efekty przyniesie współpraca z nią. Twoje zaangażowanie będzie również potrzebne na etapie tworzenia profilu idealnego kandydata, który jest punktem wyjścia do właściwej rekrutacji i oceny przydatności kandydatów do pracy.

Jasno artykułuj swoje oczekiwania

Agencję pracy zatrudnia się z różnych powodów. Najczęściej celem jest oczywiście pozyskanie wartościowych pracowników oraz szybkie uzupełnienie braków kadrowych. Jednak to, jakimi metodami agencja to osiągnie, jest już mocno uzależnione od potrzeb klienta, czasu, jakim dysponuje, a także, nie ma się co oszukiwać, jego możliwości finansowych.

Dla przykładu: jeśli nie masz sporego budżetu ani na wynagrodzenia, ani na bonusy pozapłacowe, natomiast potrzebujesz pilnego wsparcia ze strony grupy kilku czy kilkunastu pracowników produkcji, to naturalną propozycją dla Ciebie będzie oddelegowanie przez agencję pracowników tymczasowych.

Z kolei pracodawcy, którzy poszukują pracownika o bardzo konkretnych kwalifikacjach zawodowych, sporym doświadczeniu i budzącego zainteresowanie całej branżowej konkurencji, powinni zaaprobować propozycję wdrożenia strategii headhuntingu.

Na koniec podkreślmy, że udana współpraca z agencją pracy zaczyna się już na etapie wyboru odpowiedniego partnera. Warto postawić na agencję, która jest mocno zaangażowana w działania na rzecz klienta, prawidłowo się z nim komunikuje i oferuje pełen wachlarz rozwiązań HR. Te kryteria spełnia Verita HR, najlepiej oceniana agencja pracy w Warszawie, której usługi rekomenduje aż 97 proc. klientów biznesowych. Szczegóły sprawdź na https://veritahr.com/warszawa/agencja-pracy/

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here