Żeby firma mogła być znaleziona przez potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google trzeba ją dodać i założyć wizytówkę Google Moja Firma i na Mapy Google. Niesie to ze sobą różne korzyści jak np. kontakt z klientami, przedstawianie oferty, albo zbieranie i prezentowanie opinii o jakości naszych usług. Dzięki temu budujemy lokalny prestiż firmy oraz rozwijamy coraz większego zasięgu. Taki bezpłatny profil możemy założyć sami, bez specjalnej fachowej wiedzy. Wystarczy kilka kroków.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Zakładanie swojego profilu na mapie jest zdeterminowane posiadaniem konkretnego adresu, pod którym możliwe jest odebranie fizycznie poczty. Wynika to z tego, że istnieje konieczność przejścia przez proces weryfikacji. W trakcie tego procesu na podany adres, wysłana zostanie pocztówka z nadrukowanym kodem. Sam adres może być chociażby siedzibą przedsiębiorstwa lub lokalem mieszkalnym. Ponadto Google sprawdza adres poprzez Street View, weryfikowany jest szyld, co może być problemem np. dla jednoosobowych firm, które takiego znaku wizualnego przeważnie nie mają. Warto dodać, że precyzyjna lokalizacja ma wpływ na wyszukiwanie, gdyż miejsce zlokalizowane na rogatkach, a nie w centrum miasta może sprawiać niedogodność dotarcia się do odbiorców. Aby rozpocząć proces założenia własnej wizytówki trzeba również wejść na stronę Moja Firma: https://www.google.pl/business/. Następnie postępować zgodnie z instrukcją.

Krok po kroku

Podczas tworzenia wizytówki i zalogowaniu należy podać nazwę firmy i instynktownie na kolejnych ekranach trzeba wprowadzić kolejne dane naszego przedsiębiorstwa. Są to adres i rodzaj działalności. Na początku można dodać tylko jedną kategorię, ale później udostępniane są kategorie dodatkowe. Oczywiście przy wyborze każdej z nich trzeba pamiętać, iż wpłynie ona znacznie na frazy, którym przypisane zostanie tak oznaczone przedsiębiorstwo. Nieobowiązkowe, ale zalecane bywa podanie danych do kontaktu takich jak numeru telefonu i adresu witryny internetowej. Zwłaszcza adres strony jest szeroko polecany z uwagi na pozytywne oddziaływanie na pozycjonowanie lokalne. Inną kwestią jest opcja “Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” – trzeba ją zaznaczyć w przypadku działalności gospodarczych świadczących usługi niestacjonarne. W momencie użycia tego wariantu trzeba doprecyzować obsługiwany obszar. Można to wprowadzić na parę sposobów: przez podanie kodu pocztowego, nazwy miejscowości lub zaznaczyć promień wokół lokalizacji. Wszelkie informacje oraz wskazówki, co do zasad uzupełniania wiadomości o firmie znajdziemy w pomocy Google. Oprócz tego Google Moja Firma wspiera pozycjonowanie stron małych i średnich firm, więc wpisana fraza przez użytkownika może wyświetlić naszą wizytówkę w wielu miejscach co może wpłynąć na sprzedaż, a tym samym rozwój biznesu.

Wydaje się, że posiadanie takiego konta dziś to absolutna podstawa i minimum dla firm, które chcą zwiększyć swoją widoczność. Oprócz normalnych działań związanych z poprawnym uzupełnieniem profilu możemy wykonywać dodatkowe czynności, np. zadbać by klienci wystawiali opinie (najlepiej same dobre) i przyznawali oceny. Dzięki temu wizytówka zyska na wizualnie, gdy pojawią się obok niej kolorowe gwiazdki, a wiarygodność marki tym samym nieco wzrośnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here